Mijn grootste interesse in voeding komt van het bestrijden van ziekten en voorkomen dat ik ze krijg. Ik wilde eens nader bekijken wat je moet doen om je voedingsplannen op elkaar af te stemmen.

Ik heb eerst gekeken naar hoe je eet. Ik denk dat het vrij duidelijk is dat een gezonde voeding belangrijk is. Ik kan het belang van het eten van een voedzame maaltijd echt niet benadrukken, want als je eenmaal met je maaltijd begint, kan niets daarna het verschil maken. Onze lichaamsspieren groeien als we slapen. Daarom vind ik dat ons voedingssysteem iets moet zijn dat ons laat groeien tijdens onze trainingen. Door een uitgebalanceerde maaltijd te eten, kunnen we elk van onze systemen in evenwicht brengen – ons hart en onze spieren, terwijl we trainen.

Onze maaltijden moeten aan de basisvereisten voldoen: eiwitten, koolhydraten en vetten. Ik denk dat het heel belangrijk is om dingen zoals groenten en fruit te eten die voedingsstoffen bevatten die we nodig hebben. Als ik aan mijn eigen dieet denk, herinner ik me ook dat ik Protein Quotes maakte. De eerste keer dat ik ze ooit zag, vond ik ze er erg interessant uit zien. Ik heb het publiek veel interessanter en intelligenter gevonden als ik het rechttoe rechtaan en leuk maak.

Onze maaltijden moeten ook aan bepaalde eisen voldoen, gevolgd door enkele aanvullende. Ik probeer mijn maaltijden zo te regelen dat ik het einde van de dag kan bereiken met slechts één kom eten, terwijl anderen misschien drie afzonderlijke maaltijden tegelijk hebben. Een vaste tabel voor zondag t/m zondag, maandag t/m maandag en dan Curry, Eieren en Rijst op de andere dagen. Op vrije dagen eten we niet veel, maar hebben we de neiging om overdag een eiwitshake te nemen.

Ik heb mijn eigen methode om te bepalen wat een maaltijd is. Ik heb een speciale timer in mijn magnetron die de hoeveelheid tijd meet die ik in 15 minuten kan koken. Ik ontspan me dan 4 minuten en begin met het maken van mijn maaltijden. Het idee is om alles voor me te verwijderen, water toe te voegen om de maaltijd te maken en alles in de keuken te verwijderen zodra ik klaar ben. Ik doe dit elke 2 of 3 uur, totdat ik de juiste combinatie krijg.

Ik heb ook een kom in de magnetron die ik eruit haal terwijl de maaltijd wordt gemaakt en die ik eet voordat ik naar de sportschool ga. Op deze manier weet ik altijd wat er in mijn eten zit en de juiste timing voor mijn maaltijd, omdat ik niet een hele maaltijd hoef te koken.

Ik geloof dat een goed dieet ons zal helpen onze doelen te bereiken, maar het helpt ons ook om het juiste gewicht te behouden. Ik eet niet alles wat ik kook. In veel opzichten zijn het koolhydraatrijke dieet en het bewegingsdieet twee kanten van dezelfde medaille.

Ik kook veel voedsel helemaal opnieuw omdat ik me geen zorgen hoef te maken over de veiligheid van restaurantvoedsel. Ik leg de zorg achter elke maaltijd en zorg ervoor dat alles goed wordt gedaan. Als de maaltijd voor mij werkt, ben ik blij om het te eten, als het niet werkt, dan eet ik het niet. Voeding zal altijd mijn belangrijkste focus zijn, wat ik ook doe.

Ik ben succesvol geweest met mijn conditie en mijn inspanningen om gewicht te verliezen door een wekelijkse routine van Carbo-lading en juiste gewichtsaanpassing.

Het enige dat mijn concentratie verbreekt, is wanneer ik een plateau bereik met mijn vooruitgang. Dus ik neem de stappen om mezelf te testen en het enige dat me ervan weerhoudt harder te pushen, is wanneer ik me te comfortabel begin te voelen. Dit is volkomen begrijpelijk, want als je eenmaal begint te genieten van je eten, is het een stuk makkelijker om maaltijden over te slaan.

Aan de positieve kant, ik heb kunnen afvallen door mijn eetgewoonte en dit heeft geresulteerd in een overwinning in mijn TTO (Torque Total Performance) triatlonpak, aangezien ik nu iets meer dan 23KG ben.

Categories: Main